09-05-2015 - Circular olla del Pic d Tristaina (AND)
12-04-2015 - Pic Malacara
01-05-2015

Aprofitant el pont de maig ens vam animar a fer una travessa de tres dies per Parc Nacional d'Aigüestortes.

Dia 1. Tredòs - Coll de Sendrosa - Refugi de Saboredo D+ 711 D- 141
Per arribar al coll de Sendrosa des de Tredòs vam atravessar tota una zona de bosc que se'ns va fer força llarga i feixuga pel desnivell (seguiem el mapa i sospitem que ens vam encigalar en un camí d'estiu).
El descens pel coll de Sendrosa va ser espectacular (el primer pas una mica compromès però molt divertit), la neu començava a estar molt pastosa per la calor, tot i així vam gaudir molt.
Ens va tocar remuntar una mica de nou fins arribar al refugi, però la rebuda i el sopar van merèixer l'esforç: un refugi genial.

Dia 2. Refugi de Saboredo - Coll de Ratera - Refugi de Colomers D+ 333 D- 513
Encara que sortim aviadet, la calor pica des de bon matí. El camí fins al coll és preciós. La baixada, tot i l'estat de la neu, molt guapa. Un pas estret molt entretingut i una petita remuntada per vorejar el llac major de Colomers per arribar al refugi.

Dia 3. Refugi de Colomers - Pic Nord de Travessani - Refugi de Colomers D+ 606 D- 996
L'ascensió al pic és força còmoda i les vistes són espectaculars. Arribem ben bé fins el cim amb els esquís calçats. Impressionant la baixada, tot i l'estat de la neu (també ens va fer força calor). Tornem al refugi per iniciar el descens fins a Tredòs a travès del bosc sense descalçar-nos els esquís fins el pont derha Montanheta, on ja ens toca penjar els esquís a l'esquena i caminar cap al cotxe.

Comencem a preparar-nos per la sortida

Ens calcem els esquís direcció el coll de Sendrosa